Mediafax Talks about Advertising Measuring

"Tu cat dai pentru imaginea ta?"

20 mai 2008, Clubul Taranului (Muzeul Taranului Roman), Bucuresti

Prezentare eveniment

Mediafax a organizat marti, 20 mai 2008, prima conferinta din Romania dedicata exclusiv procesului de masurare a publicitatii, indiferent de mediul in care aceasta este difuzata.

Tema, "Tu cat dai pe imaginea ta?", s-a ivit din necesitatea resimtita de catre piata romaneasca de advertising de a cunoaste valorile/preturile reale ale spatiilor publicitare din diversele medii de comunicare in masa.

In Romania, in prezent, nu exista o institutie unanim acceptata de catre advertiseri, regii si agentii de media/publicitate care sa masoare valoarea neta a pietei autohtone de publicitate, in conditiile in care valoarea bruta a acesteia este oficial masurata doar pe mediile "traditionale" (TV, radio si presa scrisa).

Lipsa masurarii valorii nete a pietei de publicitate, la care sa se raporteze intreaga industrie de advertising din Romania, incurajeaza declararea oficiala a unor preturi eronate la rate-card, ceea ce influenteaza politica de discount-uri. De asemenea, lipsa unor statistici corecte referitoare la volumul cheltuielilor cu publicitatea reprezinta o carenta care determina practici neloiale din partea jucatorilor (atat institutii de presa si agentii de media, cat si advertiseri).

Determinarea unei valori reale a pietei de publicitate este influentata direct de masurarea audientei pe fiecare canal de comunicare in masa. Institutii ca BRAT si ARMA fac publice, periodic, date despre audienta unor canale de comunicare precum presa scrisa, radio, TV si web, insa medii ca outdoor, indoor, cinema au ramas inca un capitol de descoperit.

Mediafax a reunit principalii jucatori de pe piata de publicitate din Romania - agentii de publicitate, agentii si regii de media, mari spenderi, institutii de presa, companii de cercetare de piata, organizatii profesionale - pentru a-i sprijini in a face un prim pas catre autoreglementare si masurare corecta a industriei in care activeaza.