Mediafax Talks about Telecom Industry

Evoluţia industriei telecomunicaţiilor

26 noiembrie 2009, Hotel InterContinental Bucureşti, sala Fortuna

Prezentare eveniment

CONTEXT:

În contextul crizei economice, numărul abonaţilor la telefonia mobilă a scăzut în România, tot mai mulţi utilizatori optând pentru cartelele prepaid. Pentru a combate această tendinţă, operatorii se vor concentra asupra programelor de loializare a bazei de clienţi existente.

De asemenea, pe o piaţă foarte competitivă, cu reglementări care au dus la scăderea veniturilor operatorilor în ultimul an, aceştia mizează tot mai mult pe ofertele de date mobile.

Piaţa de telecomunicaţii din România are totuşi potenţialul de a deveni cea de-a patra ca venituri în Europa Centrală şi de Est, până la sfârşitul anului, conform studiului "Piaţa de comunicaţii din România – ediţia 2009", realizat de compania Research and Markets.

Internetul broadband şi canalele pay-tv (care-şi asigură veniturile, în principal, din abonamente) vor fi sursele cele mai importante de creştere a pieţei româneşti de telecomunicaţii, în următorii cinci ani, potrivit studiului citat.

Proiectul unei reţele îngropate de fibră optică, prin a cărei utilizare să dispară reţelele supradimensionate de cabluri de pe stâlpii RATB sau Electrica, a fost iniţiat în 2006 şi are o valoare de peste 200 milioane de euro, dar nu s-a materializat până în prezent.

Mediafax a propus o conferinţă-dialog între autorităţi, mediul de afaceri şi mass-media din România, pentru o mai mare transparenţă a acestui sector aflat în plină dezvoltare, în ciuda crizei economice.

TARGET:

Reprezentanţi ai Guvernului şi ai Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, operatori de telefonie mobilă, furnizori de servicii publice de comunicaţii, producători şi furnizori de echipamente pentru telecomunicaţii, integratori de soluţii din domeniul IT&C, asociaţii de profil, investitori, consultanţi, reprezentanţi ai mass-media centrală şi de specialitate.